Tajwańskie linie STARLUX oraz Airbus ogłosili dziś (18 czerwca) w Paryżu zamówienie 10 kolejnych A350-1000. Decyzja ta zwiększa łączne zamówienie przewoźnika do 18 samolotów tego typu.
Umowa została podpisana podczas trwającego Paris Air Show przez dyrektora generalnego STARLUX Airlines Glenna Chai oraz Benoîta de Saint-Exupéry, wiceprezesa ds. sprzedaży samolotów komercyjnych w Airbusie.
- Rozbudowa naszej międzynarodowej floty o dodatkowe samoloty A350-1000 to znaczący krok w kierunku wzmocnienia naszej globalnej obecności i poprawy połączeń między kluczowymi rynkami. Samolot ten oferuje wydajność, zasięg i komfort, dzięki czemu idealnie wpisuje się w naszą strategię optymalizacji operacji długodystansowych, zapewniając jednocześnie pasażerom wyjątkowe wrażenia - powiedział Glenn Chai.
Najnowsza umowa, to wykorzystanie 10 opcji zakupu na A350 jakie przewoźnik posiadał od 2023 r. Zamówione A350 mają zacząć trafiać do przewoźnika od 2029 r.
- Decyzja STARLUX Airlines o dodaniu kolejnych samolotów A350-1000 do swojej rosnącej floty potwierdza pozycję tego samolotu jako punktu odniesienia dla operacji długodystansowych. Dzięki zaawansowanej konstrukcji i oszczędności paliwa samolot A350-1000 Long Range Leader umożliwia liniom lotniczym optymalizację tras przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko – powiedział Benoît de Saint-Exupéry.
Flota przewoźnika
Obecnie flota STARLUX Airlines składa się z 28 airbusów: 13 A321neo,
pięciu A330-900neo oraz
10 A350-900. Przewoźnik oczekuje na dostawę 40 airbusów: sześciu A321neo, sześciu A330-900neo, 18 A350-1000 oraz
10 A350F.
A350-1000A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace by Airbus, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie. A350-1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350XWB. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km.
Do końca maja 2025 r. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1391 samolotów A350: 1001 A350-900, 327 A350-1000 oraz 63 maszyny A350F.